Сьогодні День Святої Трійці. Нині віра наша християнська отримала своє довершення. Крім Отця і Сина, посланий Господом нашим Ісусом Христом на Своїх учеників і апостолів і зішедший на них у вигляді вогненних язиків третя особа Святої Трійці - Дух Святий. Все, що є потрібне і необхідне людині, явилося, відкрилося нині їй. Все, що необхідне для спасіння, - дано нам. Погляньмо, що дає християнинові віра в Пресвяту Трійцю.
Упованіє, надія християнина - Отець. Рідний, простий батько любить своїх дітей, піклується про них, дбає про все необхідне для їхнього життя. Що ж належиться сказати про Отця нашого Небесного, Господа Бога? Його любов до нас незчислима, незмірна, неосяжна, безкінечна а, відповідно до такої Його любові, такою є і турбота про нас, всіх грішних. Тому беручи до уваги всемогутність Божу, можна повністю надіятися, що Бог - Отець наш не тільки хоче, але і може дарувати нам все необхідне для нашого щастя і благополуччя. Тому маючи такого Отця, навіщо нам плакати, бути в жалобі, сумувати і печалитися, нарікати? Нічого подібного не повинно бути у нашому житті. Якщо ти в журбі, скорботі, нарікаєш, ремствуєш, буваєш невдоволений, то цим доказуєш явно і переконано, що Господа Бога не вважаєш своїм Отцем, на Нього не надієшся і Йому не віриш. І насправді, якщо Бог - твій Отець, доведи це передовсім не словом, а ділом; покажи, що Він Бог,- твій Отець і надія твоя, не сумуй і не сумнівайся, не розчаровуйся в своїх діях, не турбуйся надмірно за свою земну долю: Бог бажає і в силі все зробити для тебе. Саме тому Ісус Христос і забороняє нам турбуватися про майбутнє, навіть про те, що буде завтра. Отець, повчає Христос, Сам піклується про вас і все вам дарує, що є необхідне для життя. Своїми сумнівами і страхами не ображайте Отця Небесного. Так навчає Христос. Тому, упованіє, надія ваша - нехай буде Отець Небесний, по істині Отець, а не по імені тільки.
Дальше, прибіжище, пристановище християнина - Син. Хоч, здається, для нас достатньо було б і любові Отця Небесного, проте нам дається ще раз такий самий рівноцінний дар; дається ще любов Сина, така ж велика і безконечна, як і любов Отця. Син приніс Себе в жертву за нас і помер на хресті. Син викупив нас ціною крові Своєї; ми повинні належати Йому, слухатися Його голосу, сповняти заповіді, які Він дав нам у Своїй святій науці. «Я є шлях, істина і життя», сказав Ісус Христос, Син Божий, «ніхто не приходить до Отця, як тільки через Мене». Це означає, що не люблячи Сина, не можна мати любові Отця і користуватися нею. А любить Сина, згідно з наукою Христовою, той, хто виконує заповіді Його, а відтак, ціллю нашого життя, основою, прибіжищем наших дум і почуттів повинен бути Син і сповнення науки Його. Перед нами на вибір два шляхи і два пристановища: Син і заповіді Його, або світ і його спокуси. Вибирайте любе із цих двох, але тільки пам'ятайте, хто любить Сина і сповняє слово Його, той возлюблений буде Отцем Небесним і буде мати життя вічне, як про це засвідчує Ісус Христос (Ів. 14, 25), а «хто любить світ і спокуси його», в тому немає - і не буде – «любові Отчої» і життя вічного, як про це свідчить апостол Іоан (Ів. 2, 15). А тому, дорогі мої, щоби отримати нам любов Отця, любімо Сина, Який возлюбив нас аж до смерті, смерті хресної. Саме тому нехай буде прибіжищем, пристановищем нашим Син: завдяки цьому надійному пристановищу ми надбаємо любов Отця.
Накінець, покров християнина - Дух Святий. Крім любові Отця і Сина, нам дарована ще велика і безконечна любов Духа Святого, Господа Животворящого. Хто має пристановищем своїм Сина, той буде мати покровом своїм і Духа Святого. Цю істину Христос висловив наступними словами: «Якщо любите Мене, виконуєте Мої заповіді, Я умолю Отця, і дасть вам другого Утішителя, Який буде з вами вовіки» (Ів. 14, 15, 16); «Утішитель Цей, Дух Святий, Якого зішле Отець в Ім’я Моє, навчить вас усьому і нагадає вам все, що Я говорив вам» (Ів. 14, 26). Цей Дух Святий, третя особа Пресвятої Трійці, зійшов нині, в день п'ятдесятий по Воскресінню Христовому на святих учеників і апостолів Христових, а через них і на всіх правдивих християн. Цей Дух Святий покриває нас, береже, зцілює, оживляє нас, наповнює радістю і веселістю серця наші. Все спасительне і корисне робить для нас Він. Коли забажаємо молитися до Отцю всією душею і серцем, то і Сам Дух Святий буде клопотатися за нас перед Отцем невимовними словесами. Коли захочемо дотримуватися вчення Христового, то і сам Дух Святий прийде до нас у цій справі своєю всемогутньою допомогою, і тоді ярмо Христове стане для нас легким і приємним. Кожне добре діло і слово, кожна добра думка, кожне добре почуття - все це не від наших сил, а від Духа Святого.
Відповідно ми вибавлені від турбот, біди і розпуки упованієм, надією на Отця; поставлені на прямий і правильний шлях через прибіжище до Сина; звільнені від тягот свого земного шляху співдією і провадженням Духа Святого; і, в кінці всього, очікує нас вічне блаженне життя - Царство Небесне, яке готує нам Свята Трійця і куди прикликає Вона нас. І так, чого ж нам ще очікувати і шукати? Покиньмо мирські турботи, пошуки земного щастя, переживання за свої немічні сили і можливості, всеціло віддаймо себе і своє життя Господеві Богу нашому, Пресвятій Трійці: Отцю, і Сину, і Святому Духові, Які мають любов між Собою і нас усіх безконечно люблять. Як Трійця є Єдиний Бог, так і ми всі через взаємну любов свою і любов Божу до нас будьмо всі єдині в Господі Бозі нашому. Хай буде одне Царство Отця, і Сина, і Святого Духа. Закличмо до Святої Трійці із глибини душі: «Тройце Святая - слава Тобі». Амінь.
Газета "Успенська вежа", № 6 (2017)