СЛОВО У ДЕНЬ СВЯТОЇ ТРІЙЦІ. Митр. прот. Ігор БУРМИЛО


Сьогодні  День  Святої   Трійці.  Нині  віра наша християнська отримала  своє  довершення.  Крім  Отця  і Сина,  посланий  Господом  нашим  Ісусом  Христом на  Своїх  учеників  і апостолів  і зішедший на них  у вигляді  вогненних язиків  третя особа  Святої Трійці - Дух Святий. Все,  що є потрібне і необхідне  людині, явилося, відкрилося нині  їй. Все, що необхідне для  спасіння, - дано нам. Погляньмо, що дає  християнинові  віра  в Пресвяту  Трійцю.

            Упованіє, надія християнина - Отець. Рідний, простий батько любить своїх дітей, піклується  про них, дбає  про все необхідне для їхнього життя. Що ж належиться  сказати  про Отця нашого  Небесного, Господа  Бога? Його любов до нас незчислима, незмірна, неосяжна, безкінечна а, відповідно  до такої Його любові, такою є і турбота  про нас,  всіх  грішних. Тому беручи до уваги всемогутність Божу, можна повністю  надіятися, що Бог  - Отець наш  не тільки хоче, але і може дарувати нам  все необхідне для нашого  щастя і благополуччя. Тому маючи такого Отця, навіщо нам  плакати, бути в жалобі,  сумувати і печалитися, нарікати? Нічого подібного не повинно бути  у нашому житті.  Якщо ти в журбі, скорботі, нарікаєш, ремствуєш, буваєш невдоволений, то цим доказуєш явно і переконано, що Господа  Бога не вважаєш своїм Отцем, на Нього не надієшся і Йому не віриш. І насправді, якщо Бог - твій Отець, доведи  це передовсім не словом,   а ділом; покажи, що Він Бог,- твій Отець і надія  твоя, не сумуй і не сумнівайся, не розчаровуйся в своїх діях, не турбуйся надмірно за свою земну долю: Бог бажає і в силі все зробити для  тебе.  Саме тому  Ісус Христос і забороняє нам турбуватися  про майбутнє, навіть про те, що буде завтра. Отець, повчає Христос, Сам піклується  про вас і все вам  дарує, що є необхідне для життя. Своїми сумнівами і страхами не ображайте  Отця  Небесного. Так навчає Христос. Тому, упованіє, надія ваша - нехай буде  Отець Небесний, по істині  Отець, а не по імені тільки.     

Дальше, прибіжище, пристановище християнина - Син. Хоч, здається, для нас достатньо було б і любові  Отця Небесного, проте нам дається ще раз такий самий рівноцінний дар; дається ще любов Сина, така ж велика і безконечна, як і любов Отця. Син приніс  Себе в жертву за нас і помер на хресті. Син викупив нас ціною  крові Своєї; ми повинні належати  Йому, слухатися Його голосу, сповняти заповіді, які Він дав нам у Своїй святій   науці. «Я є  шлях, істина і життя», сказав Ісус Христос, Син Божий, «ніхто не приходить до Отця, як тільки через Мене». Це означає, що не люблячи Сина, не  можна мати любові Отця і користуватися  нею. А любить  Сина, згідно з наукою Христовою, той, хто виконує заповіді Його, а відтак, ціллю нашого життя, основою, прибіжищем наших дум і почуттів повинен бути Син і сповнення науки Його. Перед нами на вибір два шляхи  і два  пристановища: Син і заповіді Його, або світ  і його спокуси. Вибирайте любе із цих двох, але тільки пам'ятайте, хто любить Сина  і сповняє слово Його, той возлюблений буде Отцем Небесним і буде мати життя вічне, як про це засвідчує Ісус Христос (Ів. 14, 25), а «хто любить світ і спокуси  його»,  в тому немає  - і не  буде – «любові  Отчої» і життя вічного,  як про це свідчить апостол Іоан (Ів. 2, 15). А тому, дорогі мої, щоби отримати нам любов Отця,  любімо Сина, Який возлюбив нас аж до смерті, смерті хресної. Саме тому нехай буде прибіжищем, пристановищем нашим  Син: завдяки  цьому надійному пристановищу ми надбаємо  любов  Отця.

                Накінець,  покров християнина - Дух Святий. Крім любові  Отця  і Сина, нам дарована ще велика і безконечна любов Духа Святого, Господа  Животворящого. Хто має пристановищем  своїм Сина, той буде мати покровом своїм і Духа  Святого. Цю істину Христос висловив наступними словами:  «Якщо любите  Мене, виконуєте Мої  заповіді, Я умолю  Отця, і дасть вам  другого Утішителя, Який  буде з вами  вовіки» (Ів. 14, 15, 16); «Утішитель Цей, Дух Святий, Якого  зішле Отець в Ім’я Моє, навчить вас усьому і нагадає вам  все, що Я говорив  вам» (Ів. 14, 26). Цей Дух Святий, третя особа  Пресвятої  Трійці, зійшов нині, в день  п'ятдесятий по Воскресінню Христовому на святих учеників і апостолів Христових, а через них і на всіх правдивих християн. Цей Дух Святий покриває нас, береже, зцілює, оживляє нас, наповнює радістю і веселістю серця наші. Все  спасительне і корисне  робить для нас Він.  Коли забажаємо молитися до Отцю всією душею і серцем, то і Сам Дух Святий  буде клопотатися за нас  перед Отцем невимовними  словесами. Коли захочемо дотримуватися  вчення Христового, то і сам Дух Святий  прийде до нас у цій справі  своєю всемогутньою допомогою,  і тоді  ярмо Христове стане для нас легким і приємним. Кожне добре діло  і слово, кожна добра думка, кожне добре почуття - все це не від наших сил, а від Духа Святого.

            Відповідно ми вибавлені від турбот,  біди і розпуки упованієм, надією на Отця; поставлені на прямий і правильний шлях через прибіжище  до Сина; звільнені від тягот свого земного шляху співдією  і провадженням Духа Святого; і, в кінці всього, очікує нас вічне блаженне життя - Царство Небесне, яке готує нам  Свята Трійця і куди прикликає Вона нас. І так, чого ж нам ще очікувати і шукати? Покиньмо мирські турботи, пошуки земного щастя, переживання за свої немічні  сили  і можливості, всеціло віддаймо  себе і своє життя Господеві Богу  нашому, Пресвятій Трійці: Отцю, і Сину, і Святому Духові, Які мають любов між Собою  і нас усіх безконечно люблять. Як Трійця є Єдиний Бог, так і ми всі через взаємну любов свою і любов Божу до нас будьмо всі єдині  в Господі  Бозі нашому. Хай буде одне Царство  Отця, і Сина, і Святого  Духа. Закличмо до Святої Трійці  із глибини душі: «Тройце Святая -  слава Тобі».   Амінь.

 

Газета "Успенська вежа", № 6 (2017)